Weekendje Tolhuin - Reisverslag uit Caleta Olivia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Weekendje Tolhuin - Reisverslag uit Caleta Olivia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Weekendje Tolhuin

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 November 2014 | Argentinië, Caleta Olivia

Heehee,

10 t/m 14 november
Nadat ik vorige week te horen had gekregen over de opdrachten die ik moet maken voor school, heb ik daar vanaf 10 november aan gewerkt met de Spaans docente elke dag zijn we naar school gegaan om samen met haar hier aan te werken. Gelukkig kon het samen met haar want alleen was echt echt een ramp geworden. Elke dag dus 2 uurtje school en daarna met z'n viertjes bij iemand thuis zitten tot we dat zat waren haha voor de verandering zijn we wat gaan ondernemen we zijn naar het strand geweest een dag, niet het mooiste strand maar was wel lekker om even uit te waaien en een andere dag zijn we naar de stad gegaan lunchen en beetje geshopt :).
En op vrijdag heb ik voor eerste keer met Fieke en Jelle geskyped en s'avonds gehockeyd dus alles bij elkaar een leuke maar rustige week.

15 november
Voor het weekend stond wel een drukke planning voor de boeg, samen met mijn gastgezin een weekendje naar Tolhuin (het nabij gelegen dorp waar ik al was geweest om te paardrijden). Mijn gastgezin zijn enorme fans van auto's en mijn gastvader helpt dan ook bij de Tolhuin autorace. We kwam om 13.00 aan op het circuit waar mijn gastvader wat dingen moest regelen ik heb met mijn gastmoeder en zusje een beetje rondgelopen langs de auto's en gegeten. Toen mijn gastvader klaar was zijn we naar ons mooie hotelletje gereden daar hebben we rustig aan gedaan voor we op pad gingen voor natuurlijk weer eten! Bij de plaatselijke patisserie zaak heb ik een soort croissantje met chocolade aan de buitenkant en dulce de leche van binnen gegeten Heerlijk.
Eigenlijk hebben we die dag alleen nog gegeten in een heel schattig restaurantje en daarna geslapen. Een heel leuk dagje met heel lekker eten (foto's bijgevoegd)

16 november

Om 9 uur opstaan voor een lekker ontbijtje met een uitzicht naar het bos is helemaal niet verkeerd haha en om dan vervolgens nog even een uurtje te kunnen slapen bevalt me best. Om 12 uur zou mijn gastvader ons komen halen (hij was al vroeg naar het circuit gegaan) maar dit werd iets later dus heb ik met mijn gastzusje in het zonnetje even half uurtje zitten te genieten.
Bij het circuit zag ik al allemaal rookwolkjes kringelen en ja hoor langs het circuit stonden meerdere barbecues. Dit is echt een leuke traditie wanneer er ergens een buiten activiteit is spreek je met vrienden af om allemaal iets mee te nemen voor de asado en maak je er een leuke dag van. Zo ging dat dus precies iemand had bbq meegenomen een andere groente en weer een ander vlees en brood. Al vanaf 1 uur begonnen we met eten en ik denk dat ze tot 5 uur zijn door gegaan, dit weet ik niet zeker omdat ik eerder ben weggegaan om paard te gaan rijden. De races vond ik niet heel erg interessant maar was wel leuk om mee te maken.
Dus na een paar races kwam Sonia (3de gastmoeder) mij ophalen samen met Macky en France. Dit keer hebben we stuk door het bos gereden met de paarden en stuk de andere kant op langs het meer. En weer was het fantastisch het landschat hier is zo sprookjesachtig bijna het is puur genieten op het weer na ook al was het s'ochtends zo een fantastisch weer ik heb de rest van de dag met dikke kleren en een muts op mijn hoofd rondgelopen. Soms is het ook lachen omdat als je paard plots begint te rennen en je krijgt de slappe lach het moeilijk is om je paard te laten stoppen hahaha ja dat is mij natuurlijk overkomen. De begeleider schreeuwend in het Spaans tussen zijn lachen door dat ik mijn paard moest laten stoppen, hij hielp me uiteindelijk om mijn paard stil te krijgen.
Na het paardrijden ben ik met mijn eigen gastouders terug naar Río Grande, op de terug weg hebben we een vos gezien helaas is het me niet gelukt hier een foto van te maken :(

17 en 18 november

Maandag gingen we weer naar school om onze opdrachten te maken nou is dit ook de week dat de opdrachten af moesten. Hier kwamen we al snel achter de biologie leraar verwachtte die dag nog een presentatie in het Spaans dus in een half uurtje hebben we powerpoint in elkaar gezet en die voorgelezen aan de leraar, hij had grote moeite om niet in lachen uit te barsten want met de moeilijke begrippen die niet uit te spreken zijn en fouten die als we het in onze eigen taal hadden gemaakt niet hadden gemaakt, kregen we uiteindelijk toch een 6 waar ik hartstikke trots op ben omdat het mijn eerste schoolopdracht is in het Spaans.
Dinsdag hebben we weer rustig aan onze opdrachten gewerkt en na school bij France zijn Macky en ik wiskunde gaan afronden wat veel te moeilijk was maar we toch braaf hebben gemaakt! Toen ik thuis kwam van France ben ik meteen in bed gekropen want ik voelde me niet goed. Ik heb tot ongeveer 23.30 geslapen maar daarna helemaal niet meer dus geen goede nacht :(

19 en 20 november

Ik heb alleen nog maar in bed gelegen omdat ik toch echt ziek ben en met de zuid trip die volgende week begint in het vooruitzicht wil ik toch echt beter worden!
Ik voel me nu na 2 dagen in bed al wat beter en denk dat ik er dit weekend weer helemaal bovenop ben :)

Ik ga volgende week dinsdag op reis voor drie weken en ik kan niet beloven dat ik wat kan posten maar ik zal proberen tussen door korte updates te geven en foto's te posten!!

Kusjes vanuit Argentinië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9956

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: