Patagonië trip - PART 1 - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Patagonië trip - PART 1 - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Patagonië trip - PART 1

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 December 2014 | Argentinië, El Calafate

Hee, het is een tijdje geleden maar hier dan het eerste deel van mijn blog!

25-11-2014

Vandaag vertrekken we naar Terlew om daar een nacht te blijven om de volgende dag met de bus naar Porto Madryn te gaan en daar onze zuid reis te beginnen met een hele groep exchangers!
Al om 5.00 uur vertrokken we met busje naar Ushuaia omdat we vanaf daar gingen vliegen om 12 uur zaten we in het vliegtuig en realiseerde ik me dat er 3 hele mooie weken aan zaten te komen.
Na iets meer kwamen we aan in Terlew daar werden we opgehaald door een andere exchange studente Loulou, samen met haar zijn we gaan shoppen verder zijn France en Macky met haar mee gegaan en zijn Anna en ik naar een huis van iemand van een rotarian gegaan om daar te slapen (echt een heel lief vrouwtje).

26-11-2014

Rond de middag werden we afgezet bij het busstation om de bus te pakken naar Porto Madryn. Het is maar een uurtje met de bus dus dat was prima te doen. In Madryn stond iemand ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen toen we daar aankwamen zagen we dat niet alleen onze groep (district Patagonie) maar ook alle andere waarmee we de reis zouden doen daar waren. Ik hoorde iemand mijn naam roepen en zag een bekend gezicht uit Nederland heel fijn om even Nederlands te kunnen praten, Nederlands is ondertussen moeilijker dan Engels haha!
Die namiddag zijn we met hele groep naar het strand gegaan en daarna hadden we vrije tijd in de stad. Die tijd heb ik gebruik om Marieke (een van mijn beste vrienden in Nederland) te zien en samen wat te drinken is toch wel beetje gek zo aan de andere kan van de wereld.
In de avond was er een talenten show georganiseerd met uiteenlopende acts: zang, dans, glas in je mond stoppen, touwtje springen en nog veel meer heel geslaagde eerste avond.

27-11-2014

Vandaag stond iets heel speciaals op het programma: Walvissen kijken :)
Met twee bussen gingen we op weg voordat we bij dorp kwamen waar we op boot stapte hebben we tussen stop gemaakt bij een museum over walvissen interessant maar met zo een grote groep (100 /-) lijdt het snel af en iedereen wilde gewoon graag echte walvissen zien.
Nog een uurtje rijden van het museum dook uit het niets een dorpje op, waar we heerlijke hebben gegeten en wat hebben rondgelopen want was een hele mooie omgeving. Na een tijdje werden de groepen weer opgesplitst voor de boten omdat die niet mega groot zijn. We werden allemaal in een gele regenjassen gehesen (behalve ik want ik had al regenjas aan) en kregen zwemvest aan nog een groepsfoto en daar gingen we op de boot. We hebben 2 uurtje op het water doorgebracht en 3 walvissen gezien het was echt fantastisch, die beesten zijn zo groot en indrukwekkend was echt een hele ervaring. Ik heb een foto toegevoegd aar het was lastig want ze bewegen natuurlijk en er waren zoveel mensen die een foto wilde maken dat je niet veel plek had.

28-11-2014

Al vroeg moesten we al onze koffers in de bus doen omdat we niet meer terug zouden komen in het hotel na onze dagtrip. Dit duurde behoorlijk lang maar nadat iedereen dat had gedaan gingen we met een andere wat kleinere bus op pad. Na een aardig lange bus rit was onze eerste stop een wederom een museum dit keer niet over walvissen maar pinguïns!! (pinguïns zijn mijn lievelingsdieren)Buiten de plaatjes in het museum begreep ik er verder niet veel van maar als je door museum had gelopen kon je buiten van het uitzicht genieten.
Na iets meer dan een uur ging iedereen weer bus in, het bleek maar 10 minuutjes rijden te zijn dus dat was wel fijn want het was zo een 30 graden.
De pinguïns waren echt ongelofelijk schattig er was een heel pas waar je ze kan zien en je kon ze ongeveer aanraken maar dat mag natuurlijk niet.
Terwijl we hier rondlopen zag ik opeens wat bekende gezichten van Marieke en Marielle dus dat maakte het nog wat leuker dan het al was :)
Na heel wat uurtje bij de pinguïns moesten we nu in de grote bussen om daar de nacht door te brengen en naar El Calafate te rijden.

29-11-2014

Laat in de middag kwamen we aan in El Calafate hier gingen we niet in een hotel verblijven maar in huisjes. Het deed me denken aan ski vakantie want het waren houten huisjes die je in Oostenrijk enzo ziet.
Met alle studenten hebben we een hele lange wandeling gemaakt en daarna even opgefrist en lunch gehaald voor de volgende dag.
S'avonds zijn we met iedereen naar een bar gegaan waar we echt een heel gezellige avond hebben gehad, eenmaal thuis viel iedereen zo in slaap omdat de nacht daarvoor in de bus niet veel was geslapen.

30-11-2014

Weer in alle vroegte werden we gewekt ik dacht dat we vandaag naar een enorme gletsjer gingen dus had me warm aangekleed maar toen we in de bus zaten bleek dat we alleen gingen wandelen in het gebied waar de gletsjer is, en het was zo een 25 graden en ik had dikke kleren aan haha. De wandeling was prachtig en eindigde bij een waterval. Daar zijn we hele tijd gebleven foto's maken genieten van de zon voor we vertrokken naar een dorpje waar we van prachtige omgeving konden genieten. Het dorpje was schattig en toeristisch omdat het begin is van een wandelroute wij gingen stukje van die wandeling doen maar zouden ergens anders beginnen. Dus na de lunch weer even in de bus voor de wandeling. Voor de wandeling kregen we eerst een film te zien over al de gletsjers in het gebied dat was al indrukwekkend maar toen wist ik nog niet wat ik de volgende dag zou gaan zien. Na een half uurtje film gingen we wandelen onderweg vond ik 400 pesos wat zo een 35 euro is :). Eenmaal op de top hadden we uitzicht over bergen,een meer en heel veel groen met wel heel harde wind dus we zijn niet te lang boven gebleven. Hierna zijn we terug gegaan naar de huisjes en hebben we een rustige avond gehad.

31-11-2014

Vandaag dan echt naar de gletsjer dus weer mijn dikke kleren aan haha.
Met de bus gingen we naar het meer voor de Perito Moreno echt wauw ik had nog nooit zo iets gezien, een enorme ijswand met een regenboog erbij want het regende en wauw gewoon al dat ijs was ongelofelijk. Voor we erop konden wandelen moesten we met de boot lang deze gigantische ijswand, eenmaal aan wal werden we opgesplitst in een Engelse en een Spaanse groep. We kregen uitleg hoe alles zou gaan lopen, kregen handschoen voor al je zou vallen want het ijs is scherp.
Voor je bij de gletsjer komt moet je eerst 10 minuutjes lopen dan is er een plek waar je speciale spikes onder je schoenen krijgt. Het is heel gek om op die spikes te lopen op gewone ondergrond maar op het ijs heb je het zeker nodig. Omdat het regende en er heel harde wind was werd ons verteld dat we goed op moesten letten en moesten stampen in het ijs om grip te krijgen. Dit is best moeilijk want toen we met onze tocht over de gletsjer begonnen was het even wennen en moeilijk om rechtop te blijven staan, maar het was echt indrukwekkend de Perito Moreno is een paar kilometer groot dit is echt niet voor te stellen. We hebben ruim een uur gelopen en bij het einde kregen we wat te drinken en een alfajor op de gletsjer en natuurlijk viel ik toen hahaha en inderdaad het ijs is scherp maar buiten een blauwe plek is er verder niks gebeurd.
Terug op normale grond hebben we geluncht en zijn we een berg op gereden om de gletsjer vanaf daar te zien. Vanaf boven af kan je echt goed zien hoe groot die is en dan het feit dat ie nog steeds groeit is ongelofelijk.
Het was een prachtige dag en vermoeiend dus ben heerlijk gaan slapen.

Dit is het eerste deel van onze reis morgen zal ik over het tweede deel schrijven omdat de verhalen anders echt te lang worden om in een keer te lezen haha.

Heel veel groetjes vanuit Argentinië

  • 24 December 2014 - 13:55

    Margriet:

    Hallo Merel
    Wat een prachtig reis verslag , leuk om te lezen dat je zo geniet e zoveel ziet.
    Kom je nog wel terug naar Nederland.
    We wensen jou en alle Families fijne kerstdagen en al het goed voor 2015
    en nog heel veel reis en leer plezier.
    Vanuit een nat regen Boshoven heel veel groetjes

  • 07 Januari 2015 - 13:59

    Merel Weijnen:

    Lieve familie Scheijmans,

    Voor Lis: Het is heel leuk in Argentinië en heel erg warm want hier is het nu zomer, eigenlijk heel gek he?!
    Ik kon heel dicht bij de zeehondjes komen :) en het paardrijden was heel leuk, als je heel lief naar papa en mama kijkt gaan ze vast een keer met je paardrijden en misschien zelfs wel langs de zee!

    Voor Bjorn: Ik ben nog niet in de dierentuin geweest maar ik heb wel al vogels, zeehondjes, vissen, konijntjes en zelfs een vos gezien! De ijsbeer ben ik niet tegen gekomen maar als dat nog gebeurt zal ik haar een dikke kus geven namens Bjorn.

    Voor jullie ook een heel mooi 2015! Tot in augustus.

    Heel veel groetjes,

    Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9926

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: