back to school - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu back to school - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

back to school

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Maart 2015 | Argentinië, Ushuaia

Heehee,

Het is weer een hele tijd geleden maar was nog niet echt reden om te schrijven.

Het einde van de vakantie is rustig verlopen, elke dag Spaans geoefend en soms afgesproken met de andere exchangers.

School begon weer op 4 maart, ik zit weer in het laatste jaar! Dit brengt wel leuke dingen met zich mee zo hebben we eerste schooldag voor school begon de hele school versierd zodat iedereen met een lach kon beginnen. Pas in de middag begon school echt, eerst met een ceremonie van de beste leerlingen van het jaar ervoor en het voorstellen van de leraren.
Na deze ceremonie hadden we onze eerste lessen tot mijn verbazing ging de eerste les er al veel serieuzer aan toe dan alle lessen samen van voor de vakantie, en nog een verrassing die iets minder leuk was dat we nu ipv tot 17.00 school hadden tot 18.00 :(.

Vanaf die dag verloopt school eigenlijk heel normaal lange dagen lessen die eigenlijk beetje onzin zijn (ik heb een klas over water). Ik voel me beter en merk doordat ik nu aardig Spaans kan ik meer vrienden krijg.
Een dag hadden we s'ochtends les en toen kwamen ze aan het einde van de les zeggen dat we s'middags niet terug hoefde te komen omdat er te veel wind was (Argentijnen zoeken graag excuses om niet te hoeven werken).

In de weekenden ga ik meestal naar de vriend van mijn gastmoeder en rusten we vooral heel erg veel uit. Een weekend zijn we naar de campo geweest, dit is een soort van kamperen alleen niet perse met slapen. Wij (vriend van gastmoeder, Mariela, Anna en Aylen dochter van de vriend) zijn naar soort bos gereden in de buurt van Ushuaia waar we plekje zochten voor onze bbq, gewoon op de grond met wat hout ontzettend gezellig en lekker gegeten!

Het is onwijs snel gegaan maar ik ga 2 April alweer wisselen van gastfamilies dus dit weekend ga ik maar beginnen met inpakken.
Dit wordt al mijn laatste gastgezin en ik denk dat voor ik het weet mijn avontuur in Argentinië er weer op zit!

Dikke kus vanuit Argentinië


  • 01 April 2015 - 09:40

    Tante Truus:

    Lieve jarige Merel,
    Van harte gefeliciteerd en een heel prettige verjaardag daar ver van je vaderland! Maar samen o.a. met je ouders. Ook felicitaties voor hen en veel groeten.
    Voor jou een stevige verjaarsknuffel, heb nog een goede tijd en dan tot ziens later in Nederland. Groeten en liefs van tante Truus uit Voorburg.

  • 01 April 2015 - 20:34

    Esther Boesten:

    Hallo Merel!!!
    Wij willen jou vanuit een zeer koud en stormachtig Nederland alvast proficiat wensen met je verjaardag morgen! En zijn papa en mama goed aangekomen? Hier is alles goed. Fieke was een paar dagen niet lekker, heeft veel geslapen nu voelt ze zich beter. Nog 1 dag werken en dan hebben we allemaal vrij hier. Ik hoop dat jullie een mooie tijd hebben samen, geniet ervan en een mooie verjaardag morgen.

    Groetjes Van Esther en Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 9954

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: