Mijn allerlaatste blog - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Mijn allerlaatste blog - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Mijn allerlaatste blog

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Juli 2015 | Argentinië, Ushuaia

De laatste maand en het laatste blog
Na de noord reis had ik nog mijn laatste twee weken school, de eerste week zoals eerder ochtend en middag en de tweede week alleen in de ochtend. School zelf was niet heel erg speciaal wat anders was, was dat Macky afscheid aan het nemen was van iedereen want al op 5 juni vertrok ze naar huis. De laatste week met haar hier in Rio Grande logeerde we, hielden we filmavondjes en waren we eigenlijk met z’n 4e de hele tijd samen. Het afscheid was lastig omdat we allemaal wisten dat we elkaar voor langere tijd niet gingen zien.
De andere week school hoefde we alleen in de ochtenden naar de lessen in de middag had Rotary vrijwilligers werk voor ons geregeld, kinderen helpen met Engels. De kinderen waren allemaal erg enthousiast elke keer dat we er waren, we hoefde alleen niet altijd te helpen met Engels en als we niet hielpen deden we mee met klassen soort mandjes maken van de oude indiaanse stam die vroegen op Vuurland woonde (selknam).
In de weekenden verschilde het wat ik deed ik moest vlak na de noord reis een presentatie geven over Nederland in het Spaans voor Rotary, dit was heel erg goed gegaan en iedereen was enthousiast. Dit was niet de laatste Rotary bijeenkomst die was een paar weekenden later, een afscheidsbijeenkomst voor ons met cadeautjes en afscheidswoorden (terwijl ik nog maand had).
Een ander weekend werden we door een lid van Rotary gevraagd om mee te gaan skiën (het is hier winter). Meteen op de eerste dag van het seizoen gingen we skiën in Ushuaia. Het was heel erg leuk een groot ski gebied wat net zo goed in Oostenrijk had kunnen liggen, met houten hutjes en het zelfde eten. Het is jammer dat ik niet vaker ben geweest maar die ene keer was heel speciaal. De dag na het skiën zijn we naar Tolhuin geweest met de gastfamilies, een deel maakte een mooie wandeling door de bossen terwijl het andere deel achterbleef om een heerlijke lunch te maken. Bij terug komst waren we natuurlijk hongerig, Sonia en Moira hadden heerlijk gekookt. Het was heel gezellig en knus terwijl er buiten sneeuw lag en wij lekker met de haard aan zaten te eten, wederom een geslaagde dag!

Aan het einde van het jaar hadden we meer te doen, we werden gevraagd voor een interview op de radio dit was er leuk maar ook wel spannend want iedereen kon ons Spaans horen praten en dan maar hopen dat je het goed zegt. Maar als we de mensen van de radio moeten geloven was alles duidelijk en was het goed gegaan!
Aan het begin van Juli stond weer alles in het teken van afscheid nemen France ging 3 Juli met haar gastouders naar Buenos Aires om de 7de naar Frankrijk te vertrekken, maar de 7de vloog ze samen met Anna. Dus in paar dagen tijd was iedereen weg en bleef ik als enigste Exchanger achter in Rio Grande.
In mijn laatste week heb ik tijd doorgebracht met mijn eerste gastfamilie, heb ik empanadas leren maken met mijn 3de gastmoeder en heb ik mijn koffers ingepakt.
Vanavond afscheidsetentje en dan morgen vertrek ik naar Buenos Aires waar ik nog een paar dagen blijf met mijn gastmoeder en broertje. En dan de 17de is het toch echt afgelopen mijn geweldige exchange jaar in Argentinië!

Tot snel allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 9950

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: