laatste week en weer fijn thuis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu laatste week en weer fijn thuis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

laatste week en weer fijn thuis

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Juli 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Mijn afscheidsetentje was heel erg leuk met twee nieuwe gezichten, Guada de dochter van Moira en Rodrigo was diezelfde dat terug gekomen van haar exchange in Nederland en Vero die een paar dagen eerder was terug gekomen van haar exchange in USA.
Het was heel gezellig maar we maakte het niet te laat omdat de volgende dag iedereen al weer vroeg naar luchthaven zou gaan voor mij.
Ik keek mijn laatste spullen na zodat ik de volgende ochtend alles rustig aan kon doen en ging toen lekker slapen.

13 Juli stond ik vroeg op even douche wat ontbijten en pyjama in mijn koffer doen. Half negen vertrokken we richting de luchthaven, daar hadden veel mensen zich verzameld mijn familie's, mensen van Rotary en wat mensen van school. Ik kreeg nog wat afscheidscadeau's en laatste knuffels. Het afscheid was heel heel erg moeilijk met veel gehuil maar toen ik eenmaal door de douane was viel het wel mee.
Mijn vlucht verliep goed en in Buenos Aires waren ook geen problemen, ik ging naar het huis van de broer van mijn laatste gastmoeder. Daar heb ik de hele dag alleen gezeten omdat haar broer moest werken en Sonia en Juan pas s'avonds zouden komen.
Toen iedereen er eindelijk was aten we gezellig samen en gingen we redelijk op tijd naar bed.
De eerste dag dat we wat gingen ondernemen sliep iedereen uit. tegen de middag gingen we wat shoppen voor mijn gastbroertje en bezochten we een museum. Rond vijf uur zaten we thuis weer uitgeput op de bank met wat drinken en eten. Voor de avond hadden Sonia en ik gereserveerd voor een tango show in een klein schattig restaurantje waar tango muziek werd gespeeld, gezongen en natuurlijk gedanst. We kregen zelf ook wat tips en hadden een geweldige avond.

Na een lekker ontbijt liepen Sonia Juan en ik naar theater colon, het bekendste theater van Argentinië, om kaartjes te kopen voor een rondleiding in de middag. Nadat we dit hadden gedaan zijn we ergens gaan lunchen om daarna weer naar het theater te gaan. Van binnen is het echt heel erg wauw! het straalt luxe uit en dat is het ook. Met een prachtige half ronde zaal zoals je die in films ziet.
Na dit zeer aan te raden uitje hebben we wat door BA gelopen wat souvenirs gekocht en daarna naar appartement gegaan om even op te frissen. in de avond gingen we bowlen met de broer van Sonia en een vriend van Juan die in BA studeert. Ondanks mijn twee strikes in de laatste beurt won ik niet :( maar het was toch een geslaagde avond met heerlijke pizza en lekker ijs na.

mijn laatste volledige dag in Argentinië, onze dag begon op de luchthaven waar ik de volgende dag ook van zou vertrekken! Maar dit keer waren we er voor iets vrolijkers de dochter van Sonia kwam na een jaar in Frankrijk terug. We moesten lang wachten maar het was een heel leuk moment toen ze er eindelijk was. We hadden voor de middag niks gepland en bleven dan ook gewoon rustig thuis een beetje bij kletsen. In de avond gingen we naar een theater voorstelling (niet in theater colon) ik begreep niet alle grappen maar het grootste deel wel en het was erg leuk, naderhand aten we alweer pizza en gingen we lekker slapen.

De dag van nog een afscheid :( ik pakte mijn spulletjes weer netjes in en we vertrokken naar de luchthaven, ik voelde me raar want ik had niet het idee dat ik weg ging na een jaar Argentinië meer na een drie weken lange vakantie. Ik was al snel van mijn koffers af en had voor beide vluchten mijn boardingpass en hoefde me daar dus niet meer druk om te maken. Na een lunch en wat zitten vertrok ik richting de gate. Ik dacht dat ik nog lang zou moeten wachten bij de gate maar ik was juist bijna te laat omdat ik heel lang in de rij stond bij paspoort controle. Mijn eerste vlucht was maar heel kort naar Brazilië. In Brazilië zou ik twee uur hebben voor mijn vlucht naar Nederland maar omdat mijn eerste vlucht was vertraagd had ik maar heel even. Ik kwam aan en zag meteen dat mijn vlucht al aan het boarden was ik vroeg of ik voor mocht bij de douane en dat mocht. Met mijn veters los en twee dikke tassen renden ik de hele luchthaven van sau paulo door om mijn vlucht te halen. Dit lukte gelukkig! Mijn vlucht verliep rustig ik sliep niet maar vermaakte me wel met films en muziek. En toen stond ik na een 11 uur durende vlucht weer in Nederland. ik hoefde niet lang op mijn koffers te wachten dus dat was fijn. Toen ik de aankomsthal in liep zag ik eerst niemand maar toen hoorde ik opeens mensen MEREL schreeuwen. Het was echt heel fijn om iedereen weer te zien en te knuffelen.

Ik ben nu bijna twee weken terug in Nederland en alles is weer zoals het was. Ik heb een ongelofelijk mooi jaar gehad met hoogte en diepte punten. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blog en tot snel hier in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1409
Totaal aantal bezoekers 9953

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: