feestje, asado en veel mensen - Reisverslag uit Caleta Olivia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu feestje, asado en veel mensen - Reisverslag uit Caleta Olivia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

feestje, asado en veel mensen

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 November 2014 | Argentinië, Caleta Olivia

Hola Chicos y Chicas

5/6-11-2014

Natuurlijk mocht ik beide dagen weer lekker vroeg mijn bed uit om naar school te gaan en na genoeg niks te doen. Na genoeg niks want 5 november kregen alle exchange studenten in Río Grande te horen dat ze net als alle andere leerlingen toetsen moeten maken om volgend jaar terug te mogen komen op school! Buiten ons 4 zijn er een Zuid-Afrikaanse jongen en een Franse jongen.
Toen we later onze eerste opdracht kregen kwamen we er al achter dat het niet gewoon toetsen zijn maar verslagen en presentaties in het Spaans, bijvoorbeeld scheikunde was al niet mijn sterkste vak in het Nl maar in Spaans is het helemaal lastig, maar goed ik zal het toch moeten doen en ik leer er natuurlijk ook veel van. Op woensdag kwam ik thuis en kwam mijn gastmoeder me blij begroeten met de mededeling dat we die avond mijn hockey team hallo zouden gaan zeggen, dat is zeer goed nieuws aangezien ik hier toch net ietsjes heel veel meer eet dan in NL en sporten dus geen kwaad kan. Dus die avond naar school waar de hockey training is, echt alles gebeurd in school van kinderdagverblijf tot Rotary meetings. Toen we de gymzaal ik kwamen lopen zag ik al meteen dat ze met meerdere teams tegelijk trainen kei gezellig leer ik meteen meer mensen kennen :). De trainster riep twee meisjes die Engels konden en toen ik vertelde dat ik uit Nederland kom werden ze helemaal gek want ja Nederland is toch wel een top land wat hockey betreft, meteen hoge verwachtingen van mijn hockey spel haha. Ik heb alleen mijn team verder nog echt gesproken en toen zijn we weer gegaan om de training verder niet te veel te verstoren.

07-11-2014

De ochtend van vrijdag verliep als altijd rustig en beetje saai maar omdat dit de laatste officiële lesdag voor de vakantie was had mijn klas voor de middag andere plannen: eten zoals ze hier ongeveer alles vieren. Met iedereen die er was die dag zijn we in de aula gaan zitten al het eten wat iedereen had meegenomen op tafel gelegd en eten maar! Dit was voor mij eigenlijk niet heel goed want meteen na school werd ik verwacht door wat meisjes van mijn hockey team. Samen met 2 meisjes uit mijn team heb ik weer wat gegeten voor we gingen hockeyen, ik vroeg waar de andere waren en toen antwoorden ze dat ik nog even moest oefenen voor de training. Daar had ik op zich geen problemen mee want was toch al weer bijna jaar geleden dat ik zaal hockey heb gespeeld. Tussen de andere trainingen door hebben we beetje overgespeeld, trucjes gedaan en afgerond op goal wat ze verbaasde was dat ik toch een andere techniek had en de verkeerde schoenen want ik dacht gymzaal is gymschoenen maar dit is een stenen gymzaal en dus super glad ze spelen dus op buitenschoenen in de zaal. Na de training ben ik zo snel mogelijk naar huis gegaan want ik had mijn eerste feestje die avond! om 21.40 verzamelde ik met de andere (france, macky en anna) om samen naar een klasgenootje te gaan daar te eten en daarna naar het feestje te gaan. We hebben gezellig samen hamburgers gegeten en daarna naar het feestje gegaan veel later dan dat we in Nederland gaan rond een uur of 23/23.30. Het feestje viel me eerlijk gezegd tegen er werd belachelijk veel gedronken, weinig gedanst en veel gerookt ik voelde me dus ook niet echt op mijn gemak en samen met Macky die bij mij bleef slapen zijn we om 01.30 gegaan Anna en France die het wel naar hun zin hadden zijn gebleven tot 06.00 haha.

08-11-2014

Toch moe van het feestje hebben we lekker lang uitgeslapen om tot de avond eigenlijk niet heel veel te doen. We zouden naar een soort markt gaan maar het was echt slecht weer dus dat hebben we verplaatst naar zondag. S'avonds hadden we onze eerste echte asado (bbq met vrienden familie) de zus van Rodrigo (gastvader) met haar kinderen en de exchangers met de gastouders van France erbij kwamen bij elkaar voor de bbq. Ik heb hier foto's van bijgevoegd we hebben een hele gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. ( echte papa als jullie komen maakt mijn eerste gastvader een heel lam voor je klaar! wees voorbereid haha).

09-11-2014

Weer lekker lang uitslapen want dat doen ze hier nou eenmaal om te ontbijten rond een uur of 1. De zus van Rodrigo was blijven slapen dus die was er nog met het ontbijt. Na het ontbijt zouden we naar de markt gaan dus snel klaar maken en hup de auto in. We Moira, Rodrigo en ik hebben Macky opgepikt en zijn naar de markt gereden die op een school bleek te zijn. Macky en ik zijn de markt binnen gaan verkennen terwijl Moira en Ro buiten bleven. Het was gezellig druk op de markt waar je veel onzinnige spulletjes kon kopen en veel eten natuurlijk. Dit laatste hebben we dan ook gedaan 2 suikerspinnen en popcorn heerlijk op een koude lente dag. Zonder te weten waar de andere waren zijn we weer naar buiten gegaan daar zagen we nog net het laatste stukje van Juan gastbroertje van France en mijn laatste gastbroertje die aan het winnen was met een paardrij race. Hij won ook daadwerkelijk en kreeg als '"bescheiden" prijs zo een 350 euro haha. Juan is een Gaucho een soort cowboy in Argentinië je hebt ze hier heel veel, je ziet ze rijden op hun paarden door de stad met prachtige omslag doeken hopelijk kan ik hier nog eens een keer een mooie foto van maken.

10-11-2014

Maandag hoefde ik pas 10.45 naar school want het is toets week en ik hoef alleen de opdrachten van de leraar te halen en dan naar Spaans die ze nu eindelijk hebben geregeld maandag hebben we onze docente ontmoet maar nog niks gedaan dus om 12 uur zat ik bij Macky thuis hebben we met Anna en France gegeten en daarna geslapen tot een uur of 4 tot Anna, France en ik werden opgehaald om ons Klaar te maken voor 2 Rotary meetingen die avond.
Om 6 uur bracht Mariella mijn tweede gastmoeder ons naar school voor de eerste meeting dit stelde niks voor en was alleen om op de foto te gaan met onze Rotary blazers en iemand van een andere club dus na 30 minuten zaten we bij France thuis film te kijken voor we naar de tweede meeting moesten. Die begon 21.30 op school althans dat dachten we maar we hadden het fout dus moesten mensen van de Rotary ons komen halen om naar het restaurant te gaan waar de meeting echt was. Daar bleek dat alleen paar belangrijke leden van de twee Rotary clubs van Río Grande aanwezig waren een beetje opgelaten dat er maar zo weinig mensen waren zijn we aan tafel gegaan waar ik een heel gezellige avond heb gehad met als afsluiter een traditionele dans waarvan ik een filmje heb bijgevoegd!

Ik heb het enorm naar mijn zin hier en ben druk met voorbereidingen voor de zuid trip met Rotary over ongeveer 2 weken!
Ik hou jullie op de hoogte :)

besos (kusjes) merel

  • 12 November 2014 - 13:56

    Margriet:

    Hoi Hoi Merel

    Wat heb je het daar goed feesten , eten beetje school eten nog maar een feestje .
    Wel fijn dat je het zo goed naar je zin hebt , wat voor weer is het bij jullie.
    Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag Mooie foto's.
    Besos Margriet

  • 12 November 2014 - 20:46

    Merel Weijnen:

    hola Margriet,

    het is heel erg koud, het is lente hier maar soms sneeuwt het nog en de wind is hard en koud.
    Vandaar ook dat alles binnen wordt gedaan!

    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9971

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: