Patagonië trip - PART 2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Patagonië trip - PART 2 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Patagonië trip - PART 2

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 December 2014 | Argentinië, Ushuaia

Hola!
Het was me niet geluk t om nog te schrijven dus daarom nu pas.

02-12-2014
Al om 2 uur s ’nachts gingen we vertrekken naar Ushuaia, op zich niet erg want dan kan je slapen en gaat de tijd sneller.
Al snel was het stil in de bus en lag iedereen heerlijk te slapen, tot de volgende ochtend toen we wakker werden gemaakt voor ontbijt.
Voor ik het wist waren we al bij de grens van Chili want Ushuaia ligt op Tierra del Fuego (vlakbij waar ik woon) en dat is een eiland en enigste manier om er met bus te komen is om door Chili te gaan.
Dit duurde eindeloos natuurlijk omdat we met een enorme groep waren maar ook omdat 5 mensen geen geldige papieren meer hadden, na lang wachten werd besloten dat wij verder zouden gaan en de andere 5 + begeleider terug zouden gaan naar een stad dichtbij om daar hun papieren in orde te maken.
De rest van de reis duurde lang omdat we nog twee x de bus uit moesten om de grens over te gaan maar uiteindelijk kwamen we laat in de middag aan en hadden we nog wat vrije tijd om te shoppen.
S ’avonds hebben we gegeten bij de chinees en daarna is iedereen uitgeput naar bed gegaan.

03-12-2014
In de ochtend hadden we vrije tijd om naar het centrum te gaan te shoppen en rond te kijken of uitslapen. Ik ben samen met wat andere meisjes het centrum in gegaan en daar hebben we een leuke ochtend gehad. Toen we terug kwamen zijn we gaan lunchen met iedereen en daarna met de bus naar Ushuaia National Park.
Het was echt prachtig ook omdat we onwijs veel geluk hadden met het weer, normaal is het zo een 10 graden en nu was het 20 graden en zonnig . We hebben daar rond gelopen, foto’s gemaakt en heel veel plezier gehad. Eenmaal terug in het hotel hadden we tijd om te douche en klaar te maken om te eten en daarna een feestje op zelfde locatie als waar we zouden eten.
Dit was echt heel leuk na het eten werden alle tafels en stoelen weg gehaald en was er een dansvloer. Bijna iedereen had een onwijs leuke avond op een paar mensen na omdat ze buikgriep hadden.

04-12-2014
Weer hadden we de ochtend vrij dit keer omdat een groep een boottocht ging maken om zeeleeuwen te zien maar dit koste best veel en ik had in Caleta Olivia al heel wat zeeleeuwen gezien.
Dit keer ging ik met een meisje naar de stad omdat ze graag een trui wilde kopen de andere bleven slapen.
S ’middags gingen we weer met de bus op pad eerst naar een uitzicht punt waar we over het prachtige berg landschap konden uitkijken en daarna zijn we doorgereden naar een afgelegen huis in het bos, eerst dacht iedereen wat is dit maar toen we binnen waren kwamen we daar snel achter. Want binnen kregen we een presentatie over husky’s of eigenlijk wedstrijd husky’s, best interessant en indrukwekkend hoever die honden door de sneeuw kunnen rennen, maar wij wilde natuurlijk de echte honden zien. Dit viel helaas beetje tegen want de meeste zaten in kooien en we mochten niet dichtbij komen dus foto’s maken was heel moeilijk en al na 5 minuten moesten we gaan wandelen. Hier had niemand op gerekend dus iedereen had foute schoenen aan en het weer was ook nog eens slecht en de wandeling eindigde gewoon in het niks dus het was omdraaien en teruglopen. Weer de bus in en terug naar het hotel. Een beetje tegenvallende dag.

05-12-2014
Sinterklaas!! Maar helaas dat vieren ze hier niet dus al vanaf 6 uur in de ochtend zat ik in de bus op weg naar de volgende bestemming. Ik had wel gedacht aan de andere twee Nederlandse meisjes en had een klein cadeautje voor ze gekocht maar dit wilde ik geven als ze samen waren en een van de meisjes zat in de andere bus dus het moest nog even wachten.
Iedereen had heel veel geslapen in de bus omdat er verder niet veel viel te beleven.

06-12-2014
Eindelijk rond 3 uur in de middag kwamen we aan in Esquel dit als tussenstop voor we naar Bariloche gingen. Esquel is verder niet heel bijzonder en we hebben dus alleen een ijsje gegeten en een beetje rondgelopen door het stadje. S ’avonds hadden we wat problemen met de andere hotel gasten omdat die zo een 70+ waren en ons te luid vonden haha maar uiteindelijk vonden ze ons lief en schattig en was alles helemaal goed en hebben we zelfs leuke gesprekken met ze gehad.
Net voor het eten had ik ook de kans om mijn sinterklaas cadeautje te geven al was het maar een kleinigheidje ze vonden het beide echt ontzettend leuk dat ik eraan gedacht had en zo hebben we toch beetje sinterklaas gevierd.

07-12-2014
Esquel was alleen een tussenstop en dus mochten we s’ochtends weer in de bus op weg naar Bariloche.
De weg naar Bariloche was echt prachtig, midden in het niks stopte we opeens niemand verwachte iets speciaals maar toen we 5 minuutjes hadden gelopen was er een prachtige bloemen zee (foto bijgevoegd). Iedereen heel veel foto’s maken natuurlijk maar dit bleek niet het mooiste te zijn. Na een kleine bergwandeling hadden we een fantastisch uitzicht over de bloemen over meren en de bergen. Het was echt puur genieten.
Helaas moesten we weer de bus in om naar Bariloche te gaan maar toen we hier aankwamen bleek het helemaal niet erg te zijn want Bariloche is een hele leuke stad. Het deed me heel erg denken aan Europa (skiplekken) ook omdat er veel Europeanen rond liepen, maar vooral omdat er veel houten huisjes/winkeltjes enz. te vinden waren. Toen we net aangekomen waren hadden we vrije tijd tot we zouden eten, in Argentinië zijn de winkels meestal tot 22.00 open omdat ze tussen middag sluiten, dus konden we gewoon shoppen. Ik heb meteen die avond een trui gekocht een Heineken trui haha!
Terug in het hotel hebben we lekker gegeten en daarna klaar gemaakt om naar boliche (opstap) te gaan. Bariloche staat onder andere bekend om het uitgaansleven en dus hadden wij er allemaal onwijs veel zin in maar helaas ze hadden een bar voor ons afgehuurd en we waren alleen met de exchange studenten maar uiteindelijk hadden we toch een hele geslaagde avond en kon iedereen rond 2 uur lekker gaan slapen.

08-12-2014
Om 9.30 moesten we allemaal klaar staan om weg te gaan dit keer niet met onze grote vertrouwde bus maar met meerdere kleine busjes. Dus groep voor groep stapte we in en gingen we op weg niemand had echt een idee waar naartoe maar goed hahaha.
Na uurtje rijden stopte we langs de weg om wat foto’s te nemen zo werd gezegd maar niet zoals de andere keren was het paar minuutjes foto’s maken het was 1 uur genieten van het prachtige uitzicht! (foto bijgevoegd).
Vanaf waar we stonden konden we de volgende plek waar we naartoe zouden rijden al zien, normaal niet heel speciaal maar we zouden langs een hotel rijden.
In de bus was iedereen beetje van waarom moeten we nou weer langs hotel rijden haha maar dit hotel is een heel luxueus groot hotel waar je voor wat honderden euro’s per nacht kan verblijven (pap en mam misschien een aanrader?).
Inmiddels werd het ongeveer tijd voor de lunch en de gids vertelde ons dat we met appels een berg op zouden gaan, huh appels?! Wat bleek dit te zijn een skilift hahaha, natuurlijk! Per 4 gingen we omhoog wat een prachtig uitzicht maar boven was het nog veel beter, omgeving Bariloche is echt onbeschrijfelijk mooi.
We hadden lunch in een ronddraaiend restaurant waardoor je dus de hele tijd een ander prachtig uitzicht had.
Na de lunch was er en verrassing voor ons, iemand zei dat dit een wandeling zou zijn en ja jongeren zijn niet heel erg van het wandelen tenminste de meesten niet, maar gelukkig was het niet waar.
Boven op de berg was een huisje met lachspiegels dit leverde wat hilarische beelden op helaas heb ik geen foto’s kunnen maken omdat het te donker was en met flits in de spiegel zie je alleen het licht van de flits.
Eenmaal weer beneden met de appels zijn we terug naar het hotel te gaan om op te frissen voor opstap te gaan en wat vrije tijd.
Helaas viel onze avond opstap in het water omdat een paar jongens dachten dat het een goed idee was om bier uit het hotel te stelen dus we mochten niet opstap en hebben alleen wandeling gemaakt door de stad en daarna naar bed.

09-12-2014
De laatste dag van onze prachtige reis  maar er stond wel iets heel leuks op het programma paardrijden althans dat dachten we. Toen we op plaats van bestemming kwamen bleek het een outdoor spelletjes park ja je kon ook paardrijden en dat hebben we ook gedaan maar grootste deel van de dag was het groepsspelletjes. Echt onwijs leuk het varieerde van spellen met water en kussengevechten. Veel mensen zijn met hun goede kleren in het water gevallen echt hilarisch (foto bijgevoegd). Ikzelf ook bijna, we speelde spel waar je boven een bak met water met een been over een balk moest springen maar deze balk was nat en niet zo breed dus onwijs lastig maar gelukkig was ik niet degene die viel maar een ander meisje die het zelf ook grappig vond!
Tussen de spellen door hadden we een grote asado (bbq) met alle exchange studenten en nog een groep Chilenen ongelofelijk dat ze het voor elkaar kregen voor ons allemaal vlees te braden en dan ook nog eens echt heel lekker!
Rond 5 uur toen iedereen moe was van de spellen spelen in de brandende zon hadden we een prachtige afsluiting van onze reis een kampvuur waar eerst de leiders iets vertelde over hoe zij de reis hadden ervaren en daarna verschillende exchange studenten, dit leverde heel wat tranen en ook gelach op.
We hebben het afgesloten met nog een keer naar dezelfde bar als de eerste avond in Bariloche waar iedereen al afscheid van elkaar nam omdat volgende ochtend iedereen zijn eigen weg terug naar huis zou gaan.

Het was echt een onvergetelijke reis die mij altijd bij zal blijven, Patagonië is echt geweldig en prachtig.
Sorry dat ik zo achterloop met mijn blog maar ik zal het nu inhalen, want op het moment heb ik vakantie en ben ik met mijn gastgezin in Buenos Aires.
Iedereen een gelukkig nieuwjaar en heel veel groetjes vanuit het hele warme Argentinië!

• 02 Januari 2015 - 10:09

Bjorn En Lis:

Lieve Merel

Lis: Is het leuk in Argentinië? Wat een lieve zeehondjes zijn daar.Vond je het paardrijden leuk. Volgens mij wel. Ik wil ook wel paardrijden langs de zee.

Bjorn: Ben je ook al in de dierentuin geweest? Heb je ook al leeuwen , krokodillen en nijlpaarden gezien?
    Was er ook een ijsbeer in Patagonia

Wij wensen jou een heel mooi 2015 maar hopen wel dat je weer terug komt Argentinië s
    Kijk vooruit , droom en wens........ Veel plezier en inspiratie het komende jaar.

Groetjes van Lis en Bjorn,

Marc en Tanja

• 07 Januari 2015 - 14:03

Merel Weijnen:

Lieve familie Scheijmans,

Voor Lis: Het is heel leuk in Argentinië en heel erg warm want hier is het nu zomer, eigenlijk heel gek he?!
    Ik kon heel dicht bij de zeehondjes komen :) en het paardrijden was heel leuk, als je heel lief naar papa en mama kijkt gaan ze vast een keer met je paardrijden en misschien zelfs wel langs de zee!

Voor Bjorn: Ik ben nog niet in de dierentuin geweest maar ik heb wel al vogels, zeehondjes, vissen, konijntjes en zelfs een vos gezien! De ijsbeer ben ik niet tegen gekomen maar als dat nog gebeurt zal ik haar een dikke kus geven namens Bjorn.

Voor jullie ook een heel mooi 2015! Tot in augustus.

Heel veel groetjes,

Merel

• 11 Januari 2015 - 19:41

Fam Van Rooijen:

Hé Merel,

Wat weer leuke verhalen. Geniet er maar van.

Liefs van ons allemaal