Buenos Aires City - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Buenos Aires City - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Buenos Aires City

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Holaaaaa,

31-12-2014
Oudejaarsdag, hmm ik had niet het gevoel dat het de laatste dag van het jaar was. De dag begon met een wandeling door Chinatown, allemaal kleine winkeltjes met dezelfde spullen ongeveer haha, maar was wel leuke wijk. Na heel wat uurtjes daar hebben we als lunch gefrituurde kip gegeten heerlijk!! Rond 4.30 zijn we naar Navarro gaan rijden (dorp niet heel ver van BA waar familie van Moira woont). Tijdens de auto rit voelde ik de Chinese kip beetje omhoog komen dus dat was niet erg prettig, maar eenmaal in Navarro en uit de auto ging het wel weer beter. Onze verblijf plaats was het huis van de ouders van Moira (die helaas overleden zijn) samen met nog een zus van Moira die waar we in BA hadden overnacht zouden we daar samen verblijven. Tot een uur of elf hebben we niet heel veel gedaan behalve kamers klaar gemaakt, dit was al heel raar voor mij omdat thuis we gezellig eten, radio twee luisteren of zo iets dergelijks. Bij de familie aangekomen bleek dat we lekker buiten zouden eten, dat kan in Nederland meestal niet op 31 december haha! Om 23.55 vroeg ik of we niet klaar moesten maken voor het nieuwe jaar maar dat was nergens voor nodig en toen het 00.00 was zaten we ook nog te eten en toen vuurwerk begon kwam iedereen pas echt overeind en wenste we elkaar een gelukkig 2015! De rest van de avond hebben we gezellig gezeten, gedronken, onze wensen voor het nieuwe jaar opgeschreven en daarna uitgeput in bed.

01-01-2015
Nieuwjaarsdag begon met lekker lang slapen aangezien het toch best laat was geworden. Na een brunch gewoon thuis zijn we naar het zwembad huis gegaan van een van de 3 zussen van Moira, helaas was het nog te koud om te zwemmen. Maar hebben er gezellige namiddag en avond gehad want we hebben daar ook gegeten. Weer redelijk laat waren we thuis of eigenlijk voor mij is het laat (2 uur s ’nachts ongeveer) maar voor de Argentijnen valt dit wel mee maar ik kan er nog niet echt aan wennen haha.

02-01-2015/10-01-2015
In Navarro hebben we bijna alle dagen aan het zwembad doorgebracht wat heerlijk is al vakantie haha! Alleen 5 Januari zijn we naar Buenos Aires gereden om Macky op te halen, want haar ouders waren en Argentinië en vanaf de 5de zou Macky zich bij ons voegen omdat dit haar tweede familie is en we eigenlijk al zouden wisselen maar omdat ik pas twee maanden in Argentinië was mocht ik ook mee met mijn eerste gastgezin zodat ik meer tijd met ze zou hebben. Nadat we haar hadden opgehaald en haar ouders en zus doei hadden gezegd zijn we gaan lunchen in BA en daarna terug gereden naar Navarro. Op een avond toen Lizzie een zus van Moira bij ons was vroeg ze of ze het goed vond als ze klein intervieuwtje met Macky en mij hield voor in de plaatselijke krant omdat we exchange studenten zijn natuurlijk zeiden we ja! Samen met haar gingen we dag erna naar het museum en de kerk zeer interessant en de Rotary president van Navarro kwam ook nog even hallo zeggen. Ik kwam er later achter dat foto’s die werden gemaakt tijdens ons bezoek aan het museum en andere plekken in de krant kwamen een hele pagina over ons! (natuurlijk heb ik de krant gekregen en zal die heel goed bewaren) Nu ben ik een beetje beroemd in Argentinië .
Ik heb echt leuke tijd gehad in Navarro en vind het heel leuk dat ik de familie van Moira heb ontmoet en goede vrienden.

11-01-2014
We zouden vroeg in de ochtend naar BA stad rijden om daar een paar dagen te blijven, maar in Argentinië is het bijna niet mogelijk op tijd te gaan, en dus gingen we pas rond een uur of 1.
Vanaf Navarro is het niet heel ver rijden maar het was druk op de weg dus duurde toch paar uurtjes.
Rodrigo had een gloednieuw appartement gehuurd midden in BA zodat we alles makkelijk konden bereiken lucky me! Omdat het al later in middag was zijn we naar een winkelcentrum vlakbij gegaan, beetje rondgelopen, Valentina wat dingen gekocht en genoten van het lekker weer. Toen die om 22.00 dicht ging zijn we lopend opzoek gegaan naar plekje om te eten en dit vonden we op een gezellig plein vol met studenten (heel veel Duitse studenten). We hebben gezellig gegeten en zijn niet te laat naar huis gegaan omdat Macky een belangrijke football wedstrijd wilde kijken, dit was best wel grappig om keer te zien, voor een deel want ging tot laat door, dus na tijdje ben ik lekker gaan slapen om goed uitgerust te zijn voor de volgende dag waar we van alles zouden gaan bekijken.

12-01-2015
Al vroeg in de ochtend maakte Moira ons wakker om weg te gaan naar La Boca (een wijk).
Na een tijdje te hebben gereden stopte we bij een supermarkt parkeer plaats en we wisten niet wat we gingen doen want i.p.v. naar supermarkt te lopen liepen we van parkeerplaats af. Wat bleek we stopte bij fan punt van Valentina’s favoriete voetbal club San Lorenzo, met een enorme lach op haar gezicht stapte ze binnen maar helaas was het niet mogelijk rond te kijken maar haar dag kon niet meer stuk. Daarna zijn we door gereden naar La Boca, dit is een wijk met vrolijk gekleurde huisje, veel terrasjes, tango dansende mensen en heel veel toeristen (foto’s komen later). We hebben nog in daar geluncht en zijn toen naar Colón theater gereden, midden in het centrum van BA. Een prachtig en enorm gebouw zeer goed onderhouden, we wilde dit graag van binnen bekijken maar voor buitenlanders kost dit 180 pesos (dit is ongeveer €15) terwijl voor Argentijnen het maar 60 pesos is, dit vonden mijn gastouders toch iets te gek dus we hebben alleen de hal en de buitenkant gezien.
Omdat we met vier vrouwen waren zijn we om ons zelf beetje te troosten naar een winkelcentrum gereden, waar we tot en met het avond eten zijn gebleven daarna terug naar appartement gegaan en lekker gaan slapen.

13-01-2015
Toen ik wakker werd wist ik niet wat we gingen doen maar ik kwam er al vrij snel achter dat het verdriet van de vorige dag nog niet weg was en we dus wel moesten gaan shoppen. In een prachtig gebouw heel chique en de winkel waren dat ook, en niet helemaal binnen mijn budget haha, maar het was leuk rondlopen. Omdat niks kopen niet echt voldoening geeft zijn we erna nog gewoon op straat een normaal centrum gaan shoppen (ik heb hele leuke rok gekocht). Tegen 22.00 werd het daar onveilig en zijn we maar terug naar appartement gegaan en hebben we daar lekker gegeten. En nog even gezellig gekletst tot iedereen ging slapen.

14-01-2015
Ons laatste dagje in BA en dus tijd voor shoppen! Nee grapje dit keer voor culturele activiteiten.
Eerst zijn we naar oudste regeringsgebouw van Buenos Aires geweest wat nu een museum is, dus een stukje geschiedenis maar helaas alles in het Spaans en omdat dat niet dingen zijn waar je dagelijks over praat toch net ietsjes te moeilijk voor mij maar mijn gastzusje heeft beetje vertaald.
Vanuit het museum kon je op allemaal oude en prachtige gebouwen kijken, helaas zijn we die niet meer gaan bekijken. Alleen gebouw van een kranten redactie hebben we goed bekeken helaas was het moeilijk foto’s te maken omdat er veel bomen voor stonden. Het laatste wat in BA gepland stond was het planetarium, helaas toen we aankwamen bleek dat grootste gedeelte was gesloten voor onderhoud  maar net als bij NEMO kon je kleine proefjes doen dus was toch nog leuk. Buiten hebben we gepicknickt broodje ham, kaas en chips haha die chips was iets nieuws voor me maar super lekker! Meteen na de lunch zijn we naar Mar del Plata gereden waar we rest vakantie zouden blijven. Mar del Plata is een gigantische badplaats waar we dus nog even lekker van zon zouden gaan genieten. De ouders van Moira hadden een appartement daar en is nu dus van Moira en haar zussen dus daar konden we gebruik van maken, midden in centrum en vlakbij het strand. In de avond hebben we in appartement gegeten en zijn op tijd gaan slapen.

Foto’s komen later omdat ik nu nog in Chili zit!
Heel veel groetjes

  • 30 Januari 2015 - 15:33

    Irene:

    Wow.....nu weer in Chili zit... Je reist wat af, Merel! Fijn dat je die kans krijgt. Mooi verhaal weer. Veel lieve groeten

  • 31 Januari 2015 - 13:46

    Margriet:

    Hallo Hoi Merel
    Wat zie je veel van de wereld en genieten zo te lezen.
    Moeten we ook nog naar school dit jaar of is het reizen feesten genieten.
    Ben weer benieuwt naar de foto's als je terug bent uit Chili.
    Nog veel plezier tot later.
    Groetjes Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9968

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: