Bienvenida! - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Bienvenida! - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Bienvenida!

Door: merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 Oktober 2014 | Brazilië, Rio Grande

Hola! Mijn eerste verslag vanuit Argentinië. Het heeft een tijdje mogen duren maar 19 Oktober ben ik vertrokken naar Rio Grande. Met een hele groep zijn we naar Schiphol gegaan een deel met de auto de rest met de trein. Samen nog een laatste broodje kroket voor mijn vertrek. Om half 8 met z'n alle richting douane om afscheid te nemen, dit viel mij heel zwaar want toen kwam toch wel heel erg het besef dat ik ver en lang van huis ben.
Dus met aardig wat liters water minder ben ik vertrokken.
Ik had het nog even moeilijk bij de gate maar eenmaal in het vliegtuig ging het wel redelijk. Ik zat naast hele vriendelijke Nederlanders waar ik gezellig mee heb kunnen kletsen en die me toen we in Buenos Aires aankwamen tot aan de taxi hebben begeleid, echt heel erg lief en super fijn.
De eerste 14 uur durende vlucht ging prima en verliep zonder fouten :)
In Buenos Aires hadden ze even moeite met mijn visum maar na wat overleg lieten ze me gewoon door. Bij de uitgang stond inderdaad zoals afgesproken een taxi chauffeur met mijn naam te wachten bij hem nam ik afscheid van de 2 Nederlanders en ben ik alleen verder gegaan.
Een taxi rit van 1 uur en een kwartier door het mooie groene en drukke Buenos Aires werd ik op de domestic luchthaven Newberry afgezet.
Daar kreeg ik te horen dat ik 3 uur voor vertrek pas mijn bagage kon inchecken dus ik moest een aantal uurtjes wachten (ik was rond 8.15 ARG tijd op de luchthaven en zou vliegen om 14.10). Ik ben met mijn twee koffers en twee stuks handbagage dus maar in een restaurantje gaan zitten wat helemaal niet verkeerd was een lekker ontbijtje en skype met mama, papa en thomas.
De tijd ging dus redelijk snel voorbij en precies 3 uur van te voren ben ik in de rij gaan staan om mijn bagage in te checken, heel toevallig stonden er Nederlanders achter mij dus daar heb ik ook nog mee kunnen praten wederom heel gezellig. Ik ben daarna vrij snel naar de gate gegaan waar ik werd aangesproken door iemand uit Río Grande die wist dat ik kwam. Ze sprak geen woord Engels dus met handen, voeten en google translate hebben we een beetje gepraat tot we in het vliegtuig zaten. De vlucht van Buenos Aires naar RG was maar iets meer dan 3 uur en was dus ook zo voorbij. Toen we landen kreeg ik wel even de kriebels zal er iemand zijn om me op te halen, vinden ze me aardig, ga ik het leuk vinden enz..
Op de eerste is er iemand om me op te halen: JA een stuk of 20 mensen zelfs haha. Alle 3 mijn gastfamilies met kinderen een paar mensen van de rotary de andere exchange studenten. Echt heel leuk ontvangst ik voelde me meteen welkom.
Ik ben met mijn gastouders naar huis gegaan om het huis te zien even op te frissen en om even mijn rust te pakken. Om vervolgens om half tien s'avonds te gaan eten met de andere gastgezinnen. Dit was heel vermoeiend, ik was natuurlijk al moe van de lange reis maar door al dat Spaans en die mensen werd het nog erger. Het was lastig omdat iedereen over en tegen mij praatten maar wat wist ik niet precies. We zijn op tijd terug gegaan en toen heb ik een heerlijke eerste nacht hier gehad.

21 Oktober

Ik zou eigenlijk om 10 uur op school moeten zijn om een pakket te kiezen en een rondleiding te krijgen maar ik sliep tot kwart voor tien haha. Dit was helemaal geen probleem ik heb nog rustig ontbeten met mijn gastouders en daarna zijn we gegaan. De school is een oud winkelcentrum en zo ziet het er dan ook gewoon nog uit heel anders dan in Nederland. In de school heb je alles van kinderopvang tot Universiteit, dat vind ik enigszins apart maar goed het gebouw is groot genoeg.
Wat me opviel was hoe de leerlingen tegen de leraren doen ze begroeten elkaar gewoon met een kus ik heb dus de directeur een kus gegeven terwijl ik me niet zou kunnen voorstellen dat ik dat in Nederland zou doen. De school oogt vrolijk en is vol met kleur iedereen is vriendelijk en ze spreken Engels. Ik begin volgende week dinsdag met school met het pakket scheikunde dus ik ben benieuwd.
De rest van de dag is rustig even samen geluncht met mijn gast ouders warme lunch dat is hier normaal, en samen nog wat foto's gekeken van mijn familie en vrienden en van hun dochter in Nederland.
Ik heb het tot nu toe enorm naar mijn zin, het Spaans is lastig maar ik doe mijn best en probeer al zoveel mogelijk in het Spaans te zeggen gecombineerd met Engels.
Heel erg bedankt voor alle leuke berichtjes die ik heb gekregen en ik zal proberen elke week een update te geven van hoe ik het hier heb.

Knuffel van uit Argentinië

p.s. Er staat dat ik in Rio Grande Brazilië zit want Argentinië pakt ie niet en anders kan ik het niet opslaan

  • 21 Oktober 2014 - 22:35

    Margriet:

    Hoi Hoi Merel
    Ik hoorde van mama al dat het een moeilijk afscheid was zondag.
    Maar ik denk dat alle spanning van het wachten er nu pas uit kwamen.
    Fijn dat al je gast ouders je af kwamen halen zijn ze toch erg blij je te zien.
    Zal op school wel heel anders zijn als hier in Nederland of niet.
    Rust nog maar eerst een beetje uit en dan alles verkennen en genieten.
    Veel plezier groetjes Margriet

  • 21 Oktober 2014 - 23:14

    Irene:

    Ha Merel, Gelukkig! Goed aangekomen! Heerlijk voor je...En wat een mooi 1e verhaal heb je geschreven! Ik ga je zeker volgen. Ik ben natuurlijk benieuwd naar al je belevenissen.
    Geniet van je tijd in Argentinie! Lieve groeten

  • 23 Oktober 2014 - 22:57

    Angeline Keizers:

    Hoi Merel,
    Ik heb van Thomas jouw waarbenje.nu gegevens gekregen.
    Ik vind het leuk om jou te volgen, als je het goed vindt..
    Het klinkt als een warm gastoudergezin, dus dat is een goed begin!
    Heel veel succes en plezier in het koude zuiden!! xx

  • 25 Oktober 2014 - 15:44

    Geert&Marianne Janssens:

    Hallo Merel,
    Leuk verslag, fijn te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Hele fijne tijd gewenst!

  • 26 Oktober 2014 - 17:06

    Tante Truus Van Zoest:

    Lieve Merel.
    Ook ik heb je blog en ga je volgen ... niet als rechercheur of zo, maar als belangstellend familielid!
    Veel succes daar ver weg, liefs en groeten vanuit Voorburg.

  • 28 Oktober 2014 - 00:56

    Merel Weijnen:

    Hee allemaal,

    Wat een lieve reacties ik vind het ontzettend leuk als jullie mij volgen!
    Ik heb het enorm naar mijn zin en ik probeer elke week een blog te schrijven.
    Heel veel liefs,

    Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 9977

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: