Caleta Olivia - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu Caleta Olivia - Reisverslag uit Rio Grande, Brazilië van Merel Weijnen - WaarBenJij.nu

Caleta Olivia

Door: merel weijnen

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Oktober 2014 | Brazilië, Rio Grande

21-10-2014
Mijn eerste dagen in Río Grande ben ik meteen goed doorgekomen, op dinsdag ben ik eerst met Moira (gastmoeder) naar een vriendin geweest, waar tot mijn verbazing Ajax aanstond wat ik natuurlijk even heb gekeken.
Moira had mij verteld dat er wat meisjes naar hun huis zouden komen om mij te zien, vriendinnen van hun dochter die in Nederland op uitwisseling is. Majo, Aldi en Clau kwamen me dan ook ophalen bij die vriendin en we zijn samen naar mijn huis gegaan. Al vrij snel kwamen we er achter dat de taal een lastig puntje werd want zij spraken geen Engels en ik nauwelijks Spaans dus met twee laptops met google vertalen en wat fantasie woorden die toch wel begrijpelijk bleken hebben we een ontzettend gezellige middag gehad omdat ze ook graag de andere exchangers wilde zien hebben we Anna en France uitgenodigd om te komen eten een "typisch" Argentijns gerecht wat gewoon schnitzel bleek te zijn. De Argentijnen denken dat alles typisch Argentijns is maar tot nu toe is alleen dolce de leche echt Argentijns dolce de leche is een vloeibare caramel gemengd met melk (leche) heel lekker en ze eten het echt overal bij.
Mijn tweede dag heb ik dus al vrienden gemaakt wat me toch een soort van gerust stelde.
22-10-2014
Op woensdag heb ik veel geslapen en ben ik bij France thuis geweest met Anna en hebben we een film gekeken en allemaal met iemand in het thuisland geskypt dit leverde hilarische gesprekken op zo vroeg de broer van Anna of neuken in de keuken goed Nederlands was hij wist zelf natuurlijk niet wat hij nou echt zei. Ik ben mee geweest naar de Spaans les van Anna en France maar begreep er niks van omdat de mevrouw die de les geeft zo snel praat dat ik het echt nog niet kon volgen, toen heb ik ook maar meteen besloten om na de les naar huis te gaan en Spaans te gaan oefenen. Helaas toen ik thuis kwam voelde ik me helemaal niet goed enorme buikpijn en misselijk dus ipv Spaans te leren ben ik zonder eten naar bed gegaan omdat de volgende dag we 20 uur met de bus moesten reizen naar het eerste Rotary weekend.
23-10-2014
Om 5 uur was ik wakker ik voelde me een stuk beter dan de avond ervoor.
Gelukkig want anders kon ik niet mee op de trip. Ik ben toen even mijn koffer in gaan pakken met het idee dat het in Caleta ook koud zou zijn want dat vertelde ze me hier. Om 6 heb ik nog even met Thomas gepraat en om kwart voor 8 vertrokken we naar het busstation.
Hier waren Anna en France al want die hadden hun papieren voor Chili nog niet in orde, omdat we op een eilandje wonen is de enigste manier om naar het noorden te reizen om door Chili te gaan. De bus reis was helemaal niet vervelend, we reden door prachtige landschappen en hebben maté(kruiden drankje) gedronken voor in de bus met de chauffeur en de meneer die alles in de bus regelde. Tussen door nog paar keer uitstappen bij de grens van Chili en dan weer Argentinië om onze papieren te laten zien en stempels te laten zetten en een keer om op de veerboot te stappen. De veerboot was kei leuk en mooi we hebben pinguïns en dolfijnen gezien terwijl er veel golven waren en je normaal gesproken dan niet veel ziet. We zijn tot Rio Gallegos gereden waar we een paar uur moesten wachten voor me met een andere bus door ging naar Caleta. We besloten om even de stad in te gaan met een Franse mevrouw die hier al een keer eerder was geweest en een Franse jongen die al 21 maanden aan het reizen was overal op de wereld. na een dik half uur lopen kwamen we in het centrum waar we besloten uit elkaar te gaan en ieder zijn ding te doen, ik heb samen met France en Anna op Macky het Amerikaanse meisje gewacht om samen te eten. Toen we in het restaurantje zaten kwamen er nog drie andere Exchange studenten kei gezellig!
24-10-2014
We hebben toen nog de hele nacht gereisd en rond 5 uur s'ochtends kwamen we aan in Caleta Olivia, waar we werden opgehaald door wat Rotary mensen die ons nog voor een paar uur een slaap plek aanboden waar wij heel erg blij mee waren want in de bus is het niet heel comfortabel slapen. Toen iedereen was uitgeslapen hebben we op het strand gezeten want het was super lekker weer zo een 25 graden. Hier hadden we al groot deel van de andere uitwisselingsstudenten ontmoet en later bij de lunch in het Rotary gebouw de rest.
Na de lunch zijn we naar een heel klein dorp gereden vlakbij Caleta want daar was onze slaap plaats dit bleek een sport gebouw met wat bedden te zijn. We hebben die dag niet veel meer gedaan beetje iedereen leren kennen, eten en naar bed.
25-10-2014
Om half negen hadden we ontbijt dit is heel anders dan in Nederland geen brood nee zoete croissantjes, we dachten dat er een heel programma zou zijn maar het enigste wat op de planning stond was een interview over hoe je het tot nu toe had en foto's maken met alle vlaggen.
Dit vonden wij wel een beetje jammer want er was in het dorp niet heel veel te beleven dus hebben we een beetje rond gelopen, wat eten gekocht en in een park gezeten. Toen we terug kwamen waren er mensen om te vertellen over de Zuid trip deze informatie hadden we al gehad op de mail dus was niet heel interessant. Daarna weer gegeten en een heel leuke avond gehad met kleine groepjes kletsen en lekker gek doen. Rond 3 geprobeerd te gaan slapen maar was snoei heet dus die nacht heeft niemand echt veel slaap gehad.
26-10-2014
de bedoeling was weer om half negen te ontbijten maar er was geen water en licht dus ze moesten eerst spullen halen om toch te kunnen ontbijten. Na het ontbijt gingen de eerste mensen alweer weg. Na hun uitgezwaaid te hebben hebben we buiten kaartspelletjes gespeeld en samen een soort bbq gehad. Hierna zijn we terug gereden naar Caleta Olivia om naar zeeleeuwen te gaan kijken, dat was ontzettend gaaf ze lagen echt op 2 meter van ons af hier hebben we gezeten tot er weer een groep weg ging. Wij hadden de bus pas om 21.15 dus wij zijn naar iemands huis gegaan hebben daar wat gegeten en toen naar het busstation waar we erachter kwamen dat de bus pas om elf uur kwam dus we hebben heel lang moeten wachten maar daarna wel lekker geslapen in de bus.
27-10-2014
We hadden weer de prachtige reis door de landschappen van Argentinië en Chili en om 6 uur kwamen we aan in Río Grande. We zijn even naar huis gegaan om te douche en tot rust te komen en toen hebben we met iedereen gegeten empanadas (deeg met vlees en of kaas) want die had ik nog niet gehad en die vinden ze hier geweldig, zijn ook erg lekker!

Ik geniet hier enorm en vermaak me prima, morgen ga ik voor de eerste keer naar school!
besos (kus) vanuit Argentinië

  • 28 Oktober 2014 - 20:17

    Margriet:

    Lieve Merel
    Wat goed om te lezen dat je het zo leuk hebt en wat een reizen maak je weer, en wat een geweldige foto's . Breng je een pinguin mee naar nederland.
    Ben benieuwd hoe het je op school bevalt maar dat zal ook wel goed komen.
    besos en groetjes Margriet

  • 28 Oktober 2014 - 21:34

    Mama:

    Ha Merel,

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt en wat een prachtige foto's om je enthousiasme te illustreren.
    kus mama

  • 28 Oktober 2014 - 22:06

    Irene:

    Mooi verhaal weer, leuk te lezen! Heel veel succes op school en met het leren van je Spaans!
    Veel groetjes

  • 29 Oktober 2014 - 10:11

    Petra:

    Lieve Merel,
    wat ontzettend gaaf om je verhalen te lezen en de foto's te zien, het ziet er allemaal mooi en heel gezellig uit. Super stoer van je dat je nu aan de andere kant van de wereld zit. Veel plezier en succes op school. Ga vooral door met schrijven het is erg leuk om je verhalen te lezen.
    Heel veel groetjes, Petra

  • 31 Oktober 2014 - 13:54

    Robert Brauer:

    hey Merel,

    fijn dat je het naar je zin hebt. hoop dat de school net zo goed bevalt. Je zal wel in uniform moeten in de hitte? groetjes en veel plezier en nog bedankt voor de kaarten via Thomas. Je weet zeker al dat ze 2,6 seconden voor tij dnog op winst stonden? groetjes Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 9979

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: